fbpx

Transport gratuit pentru comenzile peste 150 lei!

Sezonul primăverii în Ayurveda

În echilibru primăvara

 

Iată câteva sfaturi din lumea Ayurveda despre cum poți rămâne în echilibru primăvara! Află ce rutină să ai pentru a fi bine cu tine!

Primăvara este un moment de reînnoire și regenerare în natură. În Ayurveda, este considerată un sezon în care predomină energia Kapha, caracterizată prin umiditate, prospețime și stabilitate. Pentru a ne menține echilibrul și sănătatea în această perioadă plină de vitalitate, sunt necesare câteva ajustări în rutina noastră, în conformitate cu principiile ayurvedice. Pentru început…

 

Alimentația în Primăvară

 

În primăvară, alimentele proaspete și ușoare sunt preferate pentru a contracara efectele crescute ale energiei Kapha. Aceasta include legume verzi, cu un gust ușor amar, precum sparanghelul, broccoli-ul și varza kale. Trebuie să profităm din plin de legumele verzi care au apărut deja în magazine și piețe și să le lăsăm să ne ofere din prospețimea lor.

De asemenea, fructele proaspete și suculente, cum ar fi merele, perele și căpșunile, sunt recomandate pentru a ne revigora și a ne împrospăta corpul. În schimb, fructele precum portocalele, bananele, ananasul, curmalele și smochinele ar trebui reduse, deoarece îngreunează organismul.

Încercați să evitați alimentele grele și grase, cum ar fi produsele lactate și alimentele prăjite. Atunci cand gătiți, evitați să folosiți ulei sau alte tipuri de grăsimi, eventual puteți folosi puțin ghee.

Laptele de capră sau iaurtul sunt câteva exemple de lactate ce sunt recomandate în acest sezon. Ca și produse de origine animală, se pot consuma și ouă, pește de apă dulce, carne de pui sau creveți. Carnea de vită, de porc sau de rață pot crea un dezechilibru, așa că este mai bine să le evităm.

Desigur, pentru a asigura un echilibru în organism, pe lângă recomandările sezoniere, ar trebui să ținem cont și de recomandările de dietă ale fiecărei dosha în parte.

 

Rutina zilnică

 

Pentru a ne menține în echilibru primăvara, indiferent dacă suntem Vata, Pitta sau Kapha, este recomandat să ne trezim devreme în fiecare dimineață, ideal înainte de răsărit, pentru a ne bucura de energia și prospețimea primelor raze de soare.

O rutină de dimineață calmă și plină de conștientizare, care include meditația, respirația profundă și recunoștința, ne poate pregăti pentru o zi plină de energie și claritate mentală. Masajul este de asemenea binevenit în rutina noastră, pentru stimularea circulației limfatice și a căldurii interioare, dar și pentru un aspect tonifiat și sănătos al pielii.

Și pentru a preveni „astenia de primăvară”, ar trebui să includem elemente noi în rutina noastră. Dezvoltați-vă simțul de aventură, explorați noi locuri și permiteți laturii voastre spontane să iasă la suprafață.

 

În echilibru primăvara

 

Exerciții fizice

 

Primăvara este momentul ideal pentru a practica exerciții fizice puțin mai solicitante, care să ne încurajeze să ne conectăm cu natura și să ne revigorăm corpul și mintea. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont de constituția noastră individuală.

Activități precum plimbările în natură, yoga în aer liber, mersul cu bicicleta sau înotul  pot fi benefice pentru a elimina toxinele din corp și pentru a stimula circulația sângelui, contribuind la o stare generală de bine și vitalitate.

Dacă orarul ne permite, este ideal ca aceste activități să se desfășoare fie între orele 6 și 10 dimineața, fie între orele 6 și 10 seara. În aceste intervale ale zilei este predominantă dosha Kapha.

Câteva mișcări de yoga recomandate sunt Salutul Soarelui, Exercițiile Războinicului sau Exercițiul Cobrei.

 

Cum tratăm dezechilibrele?

 

În această perioadă pot apărea și dezechilibre ale doshelor. Fiind sezonul doshei Kapha, dezechilibrele acesteia sunt cel mai des întâlnite. Astfel, dacă ne simțim letargici, congestionați, chiar leneși, acestea pot fi semne ale unui dezechilibru Kapha.

Pentru a remedia dezechilibrele, putem adopta practici de detoxifiere și purificare, pentru a echilibra energia organismului. În funcție de nevoile individuale, se pot recomanda și alte practici, cum ar fi terapiile cu plante medicinale (Guggul sau poate chiar Triphala) sau tehnici de respirație specifice.

Prin integrarea acestor practici simple și adaptarea stilului de viață la schimbările sezoniere, putem să ne bucurăm de beneficiile și de frumusețea primăverii în armonie cu corpul și mintea noastră, conform principiilor ayurvedice.